התאמת ארון הזזה לחדר שינה

ארונות בגדים הם מוצר חובה בכל חדר שינה ותופס בדרך-כלל מקום רוב. כאשר מנסים להתאים ארון בגדים וארון הזזה בפרט לחדר שינה מומלץ להתחשב במספר גורמים:

גודל הארון

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת ארון הוא גודלו. ארון בגודל לא מתאים יכול לפגוע בעיצוב ולגרום להרגשה לא נוחה. ארון גדול מדי עלול לחסום חלקים נרחבים בחדר ולבזבז שטח וארון קטן מדי עלול שלא להספיק לכלל הבגדים ועל כן יש לבחור מידות מדויקות לארון הבגדים. בפעמים רבות גדול הארון הוא סטנדרטי מלבד הרוחב, אותו ניתן לשנות בהתאם לגודל החדר. ארון הזזה נותן קומפקטיות ומודולריות טובה יותר מארון נפתח משום שהתפעול שלו מאפשר יותר יותר מקום וניתן להציב אותו במקומות צרים יחסית.

עיצוב וצבע הארון

הנראות של הארון ואופי העיצוב שלו חשובים מאד בשל היותו רהיט עיקרי בחדר השינה. העיצוב מתחיל בצבע וממשיך באלמנטים נוספים כמו מראות על דלתות הארון, הדבקת זכוכיות ועיטורים, שילוב הדפסות וציורים, גודלו, שטחי האחסון שלו (מגירות, מדפים, אזורי תלייה) ועוד. אלמנט נוסף של העיצוב מושפע מחומרי הגלם של הארון, למשל שימוש ב-MDF או סוגי עץ אחרים. חשוב שיהיה מגוון של אפשרויות כך שהארון יתאים גם פונקציונלית למשתמש אך גם לשאר העיצוב של החדר כך שתהיה התאמה.

פונקציונלית

הרבה בגדים או מעט? לאדם אחד או לזוג? חדר גדול או קטן? עלינו להתחשב בכלל הפרמטרים הללו כאשר בוחרים ארון בגדים לחדר. כפי שנאמר כבר ניתן לבחור גדלים שונים של ארון הבגדים, אך יש לשים לב היטב לאופי תכולתו מבחינת מגירות, מדפים וחללי אחסון אחרים בכדי לאפשר מיקסום של אופי השימוש בו. כמו כן חשוב לשים לב שניתן להגיע לאזורים הגבוהים בארון בקלות ושיהיה נוח וקל לפתוח ולסגור אותו וגם שלא יפריע ויתפוס יותר מדי מקום בחדר בכל פעם שנרצה להשתמש בו. במידה ומדובר בארון בגדים לחדר ילדים מומלץ לחשוב קדימה כדי לא להחליף ארון בכל פעם שהם גדלים וצרכיהם משתנים.

איכות הארון וסוג החומרים

מומלץ לא להתפשר בנוגע לאיכות הארון כדי שלא נצטרך להחליפו תוך זמן קצר ונוכל להשתמש בו בראש שקט. בארונות רבים משולבים מספר חומרים כדי לאפשר מחיר נוח, אמידות החומר, עיצוב, משקל ופרמטרים חשובים נוספים. מומלץ לרכוש ארון ממקור אמין כך שלא יהיו ספקות שנוגע לאיכותו. ההמלצה העיקרית היא לבחור את הארון שאנו רוצים ממקור אמין ובטוח ולאחר מכן לשנות אותו מודולארית מבחינת גודל וצבע. מומלץ לרכוש ארון אמיד ויציב שיחזיק לשנים רבות קדימה בהתאם לעיצוב החדר כך שנהיה מרוצים לאורך זמן ונמנע בזבוז כספים וכאבי ראש מיותרים!