ארון הזזה בהתאמה אישית

אם אתם כאן, אתם כנראה רוצים לרכוש ארון הזזה ולהתאים אותו לחדר שבו אתם מתכננים להציב אותו. התאמה אישית של ארון מורכבת משלושה חלקים: 1. המידות של הארון (רוחב, עומק וגובה) ככה שיתאים למקום שמיועד לו בחדר. 2. החלוקה הפנימית (השילוב של מדפים, אזורי תליה ומגירות) ככה שיתאים לצרכים שלכם. 3. עיצוב הארון (צבע, חיפוי, מראות וכומה) ככה שהארון יתאים לעיצוב החדר בו יעמוד.

כמה זה עולה?

כל קונה שמ\ה את הדגשים שחשובים לו\ה על מרכיבים אחרים בהתאמה האישית. חשוב להבין שככל שההתאמה מורכבת יותר, ככה מחיר הארון עולה. מאידך, ככל שנצמדים לסטנדרט, מחיר הארון יהיה נמוך יותר. בסוף המחיר נקבע ע"י המפרט הכולל שנבחר ולכן אי אפשר לתת מחיר אחיד להתאמה אישית של ארון. כפי שתוכלו לקרוא בהמשך מידות הארון, החלוקה הפנימית העיצוב החיצוני והחומר ממנו בונים את הארון משפיעים על המחיר.

רוחב הארון

רחבי הארונות שלנו נעים בין 120 ס"מ מטרים ל-240 ס"מ (אפשר גם יותר אם זה חשוב לכם). רוחב הארון משפיע כמובן על שטח האחסון של הארון, אבל גם על מספר הדלתות. רוחב הארון הוא גם המשפיע המרכזי על מחיר הארון. ארון רחב יותר הוא ארון יקר יותר.

ארון הזזה שני צבעים
דוגמה לארון בהתאמה אישית

גובה ועומק

גם לגובה ולעומק הארון ישנה השפעה על שטח האחסון. גבהי הארונות נעים בין 180 ס"מ מטרים לבין 240 ס"מ לנוחיותכם. הגובה הסטנדרטי של ארון הזזה הוא 240 ס"מ. שינוי גובה עשוי להעלות את מחיר הארון. ניתן לבחור עומק ארון במידות שבין 50 ל-60 ס"מ. ניתן גם לייצר ארונות בעומקים נוספים במידה והדבר חשוב לכם. גם שינויי עומק משפיעים על המחיר.

שימו לב שחשוב לוודא שאתם מזמינים ארון שהמידות שלו מתאימות לחדר. רצוי למדוד את המקום שיש לכם. אם ישנו טווח של מידות שיכול לספק אתכם, נסו להבין מה ישרת אתכם הכי טוב מבחינת מקום אחסון.

חלוקה פנימית

החלוקה הפנימית מתארת את כמות המדפים, אזורי התלייה, מיקום ומספר המגירות ועוד. למעשה יש אינספור חלוקות אפשריות. תוכלו לבחור מבין המפרטים הסטנדרטיים שלנו, או ליצור מפרט שיתאים לצרכים שלכם. גם כאן חריגה מהסטנדרט עשוייה לייקר את הארון. מה שיפה בארונות שלנו הוא שניתן לשנות את מיקום האלמנטים בתוך הארון גם במהלך ההרכבה, ככה שאם פתאום תחליטו שאתם מעדיפים את המגירות (למשל) במקום אחר ממה שנקבע במועד ההזמנה, אין בעיה.

חלוקה פנימית של ארון עם 4 דלתות ואזור תלייה אחד
דוגמה למפרט פנימי אפשרי של ארון הזזה

אם נושא החלוקה הפנימית חשוב לכם, ניתן לקרוא בהרחבה על נושא בחירת החלוקה הפנימית של ארון הזזה.

העיצוב החיצוני

צבע – צבעי הארונות האפשריים נעים בין צבעים בהירים כגון לבן, שמנת, מולבן, טוויסט לבן (גוונים) דרך צבעי עץ כגון אלון מבוקע, אגוז ואלון בהיר ועד לצבעים שונים כגון כסף, ונגה, שיטה אלמון, אגס חום, דובדבן ועוד. בחירת עיצוב חיצוני – ניתן לשלב עיטורים שונים, הדפסים, התזות חול, פסי צבעים ועוד.

דוגמאות לצבעיים אפשריים של ארון הזזה
מניפת הצבעים מתוכה אפשר לבחור את צבעי הארון

החומר ממנו עשוי הארון

מרבית הארונות שנמכרים היום עשויים מלמין יצוק. זהו החומר הפופולארי כיום בישראל לייצור של ארונות. בצומת רהיטים ניתן להחליף את המלמין בMDF. השינוי כרוך בתוספת של 25% על עלות הארון כפי שהמחיר מופיא באתר. ניתן להחליף גם את החומר ממנו עשוי הארון לסנדוויץ'. במקרה הזה תוספת העלות היא של 45% למחיר הארון. שינוי החומר ממנו עשוי הארון נדרש לרוב כאשר הארון צריך לעמוד בתנאים לא שגרתיים של לחות או טמפרטורה, או כשיש כוונה להעביר את הארון מספר פעמים ממקום למקום. אם הארון שלכם לא נכלל בתנאים אלה, אין סיבה לא לקחת מלמין יצוק. יש לשים לב גם לרוחב הלוחות מהן בנוי הארון. אנחנו משתמשים בלוחות ברוחב 17 מ"מ. רוחב זה מעניק לארונות את החוזק הנדרש ככה שהארונות יהיו יציבים. כשאתם באים לרכוש ארון יש לוודא שאתם לא רוכשים ארון שרוחב הלוח שלו הוא 14.5 מ"מ. ניתן לרכוש בארץ ארונות מיובאים ברוחב זה. לרוב העמידות שלהם נמוכה בהרבה.

תוספות אפשריות

ניתן להוסיף סט מגירות פנימיות, במה ודלת מראה. ניתן להוסיף ולהוריד מדפים ואזורי תלייה. כל אלה באים לידי ביטוי בחלוקה הפנימית של הארון. יש לחשוב על צרכי האחסון שלכם ובהתאם לבחור את התוספות שיענו על צרכים אלה.