איך לבחור ארון זכוכית

ארונות הזזה (וארונות בכלל) יכולים לבוא בשילוב חומרים רב, מלבד עץ ומראות ניתן לשלב זכוכית בארון, בין אם בכל הדלתות, בין אם בדלת אחת ובין אם מדובר בזכוכית חלקה או זכוכית עם עיטורים עליה. נעבור על מספר דגשים שכדאי להבין לגבי שילוב זכוכית בארון הזזה.

עיצוב הארון

זכוכיות, בנוסף למראות, משתלבות היטב ברהיטי עץ ומהוות חומר עיצובי שנותן מראה חדשני ונקי לרהיטים כאשר הן משולבות ראוי. דלתות הארון יכולות לשלב זכוכית עם או ללא דלתות עץ. בשל העובדה שמדובר בארונות הזזה ניתן לשלב את הזכוכית ללא חשש משקל או סיכון לשבירה, זאת משום שהדלתות זזות על מסילה כך שבסיס הארון סופג את כל המשקל ואין חשש שדלתות הארון יפגעו בריהוט אחר. זכוכית יכולה גם לשמש כדלת שלמה או כפסים דקורטיביים על-גבי דלתות עץ. ניתן לשלב זכוכיות עם אלמנטים של זכוכית חלקה (בצבעים שונים) או עם עיטורים בהתזת חול.

ארון בגדים שלוש דלתות
דוגמה לארון המשלב זכוכית ומראה דקורטיבית

עיצוב החדר

יש לשים לב שהארון משתלב עיצובית עם שאר החדר מבחינת שילוב החומרים שבו. אם שאר הרהיטים בחדר עשויים עץ בלבד יתכן שיהיה כדאי להשתמש בעץ בלבד בגוף הארון, אך מנגד יתכן שעיצוב זכוכית מעט ישבור את העיצוב הנקי ויתן לחדר "טוויסט" עיצובי. בכל אופן, במידה ויש שימוש בזכוכית ברהיטים נוספים בחדר (מיטה, שידה וכיוצא בזה) ככל הנראה יהיה מומלץ להשתמש בשילוב זכוכית גם בארון כך שישתלב בחדר השינה.

ארון הזזה מהודר
ארון המשלב זכוכית בפסים לרוחב הארון

מומלץ לשים לב לרמת גימור הארון ולמאפיינים הפנימיים (מגירות, חלוקה פנימית) והחיצוניים שבו. ניתן להתייעץ עם נותני השירות לגבי בחירת הארון המתאימה. כפי שציינו, בנוסף לשילוב זכוכית בארון השינה ניתן לחשוב גם על שימוש במראה (עם או ללא זכוכית) כך  שיתקבל העיצוב הנכון ביותר יחד עם פונקציונליות נכונה.