איך בוחרים חלוקה פנימית לארון הזזה?

החלוקה הפנימית של ארון ההזזה שלכם צריכה לענות על הצורך שלכם בכל מה שקשור לאחסון בתוך הארון. מרחב התמרון שיש לכם בתוך הארון נקבע בעיקר לפי רוחב הארון שנבחר. ככל שהארון רחב יותר ככה תוכלו "לשחק" עם החלוקה הפנימית ולארגן אותה באופן מודולרי יותר.

חלוקה פנימית סטנדרטית

רוב הארונות שיש להם שתי דלתות ועד רוחב 180 ס"מ מגיעים כסטנדרט עם שתי מחיצות פנימיות ועם חלוקה פנימית הכוללת מדפים מצד שמאל או ימין ומקום לתליית בגדים בצד שאין בו מדפים. מעל למתלה לרוב יש עוד מדף או שניים. ברוחב 180 ס"מ ומעלה כבר ניתן להגדיל את החלוקה הפנימית לשלוש מחיצות. במקרה כזה סביר להניח שיהיו כבר שני מתלי בגדים, למרות שזה ממש לא מחייב.

חלוקה פנימית של ארון עם 2 דלתות ואזור תלייה אחד
חלוקה פנימית סטנדרטית לארון עד רוחב 180 ס"מ

מה אפשר לשנות בחלוקה הפנימית?

בהנחה שאתם רוכשים ארון הזזה מספק שמייצר עבורכם את הארון, כמעט בכל המקרים החלוקה הפנימית ניתנת להתאמה אישית לפי הצורך שלכם.

חלוקה פנימית לארון עם 3 דלתות, 4 מגירות ו2 אזורי תלייה
חלוקה פנימית הכוללת שני אזורי תלייה וארבע מדירות לארון שלוש דלתות

המשיכו לקרוא או צפו בכל ארונות ההזזה. בכולם ניתן להתאים את החלוקה הפנימית לצורך שלכם.

איך אדע איזו חלוקה פנימית תתאים לי?

  1. אם יש לכם כבר ארון ואתם מחליפים אותו בארון אחר, אתם כבר יודעים מה עובד יותר טוב ומה עובד פחות טוב עבורכם. אם אתם רוכשים ארון שישמש אתכם בחדר שאין בו עדיין ארון או לאחסון של דברים שמפוזרים במספר ארונות שונים, כדאי להשקיע מחשבה בנקודות הבאות:
  2. כמה מקום יש לי בשביל הארון? מכיוון שככל שהארון רחב יותר, ככה ניתן לשחק עם החלוקה הפנימית, חשוב להבין מה הרוחב המקסימלי של הארון שתוכלו לשים בחדר.
  3. כמה אזורי תלייה יספיקו לי? מכיוון שבגדים שמספר הבגדים שדורשים תלייה משתנה מבעל\י ארון אחד לאחר, וגם ההעדפה אם בכלל לתלות סוג מסויים של בגד, כדאי לספור את מספר הבגדים שיש לכם כרגע שדורשים תלייה ולהכפיל את המספר שיוצא לכם ב3 ס"מ. החישוב ייתן לכם את הרוחב של אזור התלייה הנדרש לבגדים שיש לכם כרגע. תמיד כדאי להוסיף מקום לעוד כמה פריטים שתרצו להוסיף בהמשך.
  4. מה הגובה של אזור התלייה שאני צריך? תמדדו מה הבגד הכי ארוך שלכם. תצטרכו לפחות אזור תלייה אחד קצת יותר גבוה מהגובה הזה. במידה ויש לכם הרבה בגדים לתלייה תוכלו לחלק את הארון ככה שיהיו בו שני אזורי תלייה, אחד גבוה יותר והשני נמוך יותר.
  5. כמה מגירות אני צריך\ה, אם בכלל? יש אנשים שמחזיקים גרביים (למשל) בסלסלה נפרדת, לא בארון. יש כאלה שמעדיפים שכל הבגדים הקטנים יהיהו במגירות בתוך הארון. די קשה למדוד את הנפח של הפריטים שתצטרכו להכניס למגירות. מה שתוכלו לעשות הוא לרכז את כל הפריטים האלה במקום אחד ולנסות לדמיין כמה מגירות יספיקו לכם כדי לאחסן אותם. רוחב המגירות נקבע לפי רוחב המחיצה בה המגירות יישבו. עומק המגירות נקבע לפי עומק הארון (קצת פחות מ50\60 ס"מ תלוי בעומק הנבחר).
  6.  מדפים: אחרי שאתם יודעים את גודל הארון, כמה אזורי תלייה אתם צרכים, כמה מגירות יספיקו לכם תוכלו להבין כמה מקום מקום נשאר לכם למדפים. הגובה הסטנדרטי בין מדף למדף הוא 30 ס"מ. הרוחב והעומק נקבעים לפי רוחב המחיצה ועומק הארון שנבחרו.
  7. מיקום האלמנטים: המיקום של המתלים, מגירות ומדפים ניתן להתאמה אישית לפני ובמהלך ההתקנה. קחו בחשבון את הנוחות שלכם. יש אנשים שמעדיפים לא להתכופף כדי להגיע למגירות, יש כאלה שמעדיפים לא לעמוד על קצות האצבעות (או על סולם) כדי להגיע למתלה הבגדים. אין כאן חוקיות.

צומת רהיטים מקפידה מאוד על שירות הלקוחות שלה. בין אם אתם קונים ארון דרכנו באופן טלפוני ובין אם אתם רוכשים אותו באינטרנט באתר, אנחנו תמיד נלווה אתכם ונעבור על פרטי החלוקה הפנימית ככה שתקבלו את הארון שיענה על כל הצרכים שלכם (במסגרת האילוצים). היועצים שלנו ישמחו לעזור לכם בבחירת החלוקה הפנימית של הארון ולתת לכם את כל המידע שדרוש בכדי לקבל החלטות בנושא זה.